Реєстрація

4 симптоми того, що ваш бізнес починає давати «холості оберти»

Опубліковано: 20 серпня 2020

Періодично, керівники компаній стикаються з однією неприємною ситуацією. Начебто від роботи «світу білого не видно», проте, з фірмою явно відбувається «щось не те».

То раптом стрімко збільшується текучка, то робота відділів дає збій, то незрозуміло кому й які повноваження делегувати і, що особливо болісно, не досягаються поставлені цілі, а значить – серйозно страждає фінансова складова бізнесу.

«холості оберти» бизнесу

І тоді, озираючись трохи назад, багато керівників здивовано знизують плечима, не розуміючи, чому розвиток компанії дав збій або чому витрати стали вище, ніж доходи.

Ваша компанія «пливе за течією», у вас немає стратегії, ви просто підлаштовуєтесь до обставин

компанія «пливе за течією»

Як би це не звучало очевидно або буденно, однак, у вашій компанії повинна бути стратегія розвитку. Не ефемерна довгострокова стратегія заробітку «мільярдів через пару років» або сумнівна короткострокова «ми всіх порвемо за місяць», а реальна конкретна стратегія розвитку. Як короткострокова, так і довгострокова.

Наявність сформованої стратегії дозволяє вашим співробітникам, та й вам, в тому числі, розуміти, які завдання були поставлені, наприклад, на поточний місяць і яких показників компанія повинна досягти, скажімо, до кінця року.

Якщо у вашій компанії немає плану роботи або будь-якої чіткої стратегії з розвитку – це дуже погано. Якщо такі плани є, але про них знає тільки вище керівництво, а інші співробітники компанії ні – це ще гірше.

Подібний випадок означає, що ваша компанія «пливе за течією», намагаючись підлаштуватися під вітри бурхливого бізнес-моря, а ваші співробітники, по суті, надані самі собі на своєму робочому місці. Вони не розуміють чітких цілей завдань, які виконують, вони не припускають, що з компанією буде через місяць, вони не впевнені в своєму завтрашньому дні в цій фірмі.

А значить, немає нічого дивного, що в таких умовах, співробітники, підсвідомо підштовхують себе до пошуку кращих варіантів для продовження своєї роботи в іншій компанії. Звідси і високий процент звільнень «за власним бажанням» і проблеми з делегуванням повноважень від вищої ланки до нижчої.

Але це лише половина проблеми.

Друга половина – подібне «плавання навмання» вашої компанії, без стратегічних орієнтирів дуже часто закінчується на березі біля розбитого корита, хоча починалося все, як правило, досить непогано.

Щоб не потрапити в таку неприємну ситуацію вивчайте свою індустрію, свій ринок, свою нішу в ньому.

Ви не аналізуєте бізнес-процеси всередині компанії і не ведете статистику

бізнес-процеси

Для того щоб ви в якийсь момент не задали собі питання «хто чим займається в моїй компанії» і «чому попит на товари / послуги нашої фірми падає», ви повинні обов'язково аналізувати, налаштовувати і збирати внутрішню та зовнішню статистику.

Чому налаштування та облік внутрішньої статистики – це так важливо?

Наведемо елементарний приклад: однакове за складністю завдання дали відділу А і відділу Б.

Відділ А впорався із завданням швидше, проте відділ Б підійшов до завдання більш глибоко і надав ряд додаткових важливих даних.

Через тиждень цей процес повторили – відділи знову отримали однакове за складністю завдання.

Результати знову були аналогічні: відділ А впорався швидше, проте відділ Б, хоч і завершив задачу другим, але надав більш глибоку аналітику.

Висновок – маючи на руках подібну статистику, ви зможете розподіляти завдання в залежності від показників відділів. Ті завдання, що слід зробити оперативно, ви будете направляти до відділу А, а ті, які вимагають більш предметного вивчення – в відділ Б.

В результаті, фахівці обох відділів отримають завдання, з яким впораються найкраще, а це, в свою чергу, позитивно позначиться на ефективності роботи компанії в цілому.

Чому налаштування і облік зовнішньої статистики – це так важливо?

Якщо ви не розумієте, що саме зробило вашу акцію або рекламну кампанію успішною, значить, ви не зможете повторити і поліпшити її, не знайдете свою цільову аудиторію та інше.

А значить – ваш бізнес в цьому напрямку почне давати «холості оберти», що безпосередньо позначиться на фінансах. Адже проводити акції без збору статистики – це все одно, що стріляти з гармати по горобцях.

Ефект начебто є, але по факту – його немає.

Провести вдалу рекламну або маркетингову кампанію замало – в сучасному світі необхідно зібрати всі показники успішної кампанії або піар-акції, обробити і проаналізувати їх.

Зібрати базу клієнтів, вивчити їх інтереси, зрозуміти, чому саме ця акція спрацювала і як розвинути отриманий успіх в подальшому.

Немає повного розуміння фінансового стану компанії

фінанси компанії

Якщо у вас немає на 100% повного розуміння фінансових рухів в компанії – це величезна проблема.

Якщо ви чітко не розумієте: позитивний або негативний баланс буде у вашій компанії в кінці місяця – це величезна проблема.

Якщо настав час платити заробітну плату співробітникам, а у вас на рахунку не вистачає грошей, тому що за день до цього відділ закупівель витратив все на чергову партію товару – це величезна проблема.

Таких прикладом можна навести багато, але, будь-який з них є показником «холостого оберту» в «шестерінках» вашої компанії, який може навіть привести до того, що весь «робочий механізм» фірми зупиниться.

А значить, необхідно не допускати таких «нестиковок» в фінансових питаннях, повністю контролюючи, грамотно розподіляючи і аналізуючи всі фінансові операції своєї компанії.

Ви особисто намагаєтеся «осягнути неосяжне», переробляючи роботу своїх співробітників

керівник компанії

Звичка контролювати все і вся, звичайно ж, похвальна і часто просто необхідна, проте, тут є й інша, досить неприємна сторона медалі.

Нерідко, замикаючи на собі з самого початку лише глобальні управлінські питання, багато керівників, поступово, починають «спускатися вниз» по східцях ієрархії своєї компанії.

Тобто, починають втручатися і коригувати роботу спочатку своїх заступників, потім менеджерів рангом нижче, а потім вже і рядових співробітників.

Повірте, якщо ви раптом зловили себе на тому, що виправляєте звіт за співробітника, якому ви доручили його скласти, а не відправляєте документ назад на доопрацювання автору – час серйозно задуматися над ефективністю вашої управлінської вертикалі.

Можливо, ваші підлеглі вже настільки звикли до того, що ви все «розробите і виправите» за них, що вже навіть не замислюються над правильністю складання документів?

А може, вони вже не хочуть або не здатні виявляти ініціативу і висувати «свіжі ідеї», тому що ви, спробами «осягнути неосяжне» і впевненістю, що «самому зробити простіше і краще» в буквальному сенсі, на корені пригнічуєте їх ідеї та можливість зробити правильні висновки зі своїх помилок?

Про які тоді ефективні бізнес-процеси може йти мова, якщо ви не довіряєте професіоналізму своїх підлеглих і не в силах побудувати грамотну управлінську структуру всередині власної компанії?

Адже ви, як керівник, не повинні опускатися на рівень звичайного «клерка» і робити роботу за нього, тому що він «не розуміє, що ви від нього хочете».

Тому, поки ви будете тонути за переробками документів і звітів «під себе», ваш бізнес може просто впасти, тому що у вас елементарно не вистачило часу на рішення набагато важливіших питань.

Для економії вашого часу і для ефективності вашого бізнесу, в ваших же інтересах, налаштувати бізнес-процеси таким чином, щоб підлеглі розуміли ваші завдання з півслова.

Бо набагато продуктивніше розробляти стратегію подальшого розвитку компанії, аналізувати ризики і займатися іншими глобальними питаннями розвитку бізнесу, ніж намагатися особисто проконтролювати роботу персоналу парочки відділів, чи не так?

Висновок

Дана стаття створена з метою вказати на 4 найбільш поширені проблеми досить багатьох компаній.

При цьому, керівники компаній часто стикаються хоча б з однією з цих проблем, не до кінця розуміючи її наслідки.

Що в підсумку, часто призводить до досить серйозних прорахунків, які стають неприємним сюрпризом для глав компаній і для фірми в цілому.

Звідси випливає 4 «не варто»:

  1. Не варто «плисти за течією», намагаючись вгадати, як піде бізнес завтра або післязавтра. Слід вибудувати чітку і продуману стратегію розвитку фірми і слідувати їй.
  2. Не варто нехтувати зовнішньою та внутрішньою статистикою.
  3. Не варто крізь пальці дивитися на нестиковки в фінансових потоках своєї компанії.
  4. Не варто «замикати все на собі», вважаючи, що ви «краще всіх все знаєте», хоча б тому, що виїхавши в заслужену відпустку, ви ризикуєте «зупинити життя» на своїй фірмі, тому що ваші співробітники будуть не хотіти або боятися доробляти завдання до кінця, без вашого особистого схвалення.

Сподіваємося, що наша стаття допоможе вам у побудові ефективного бізнесу та мінімізації «холостих обертів» в «двигуні» вашої компанії.